We streven ernaar om een omgeving te creëren waarin respect voor jezelf en anderen centraal staat. We moedigen kinderen aan om elkaar te accepteren, ongeacht hun verschillen. Iedereen is uniek en deze eigenheid mag er zijn. Wanneer kinderen dit voelen, kunnen ze hun EIGEN WIJS optimaal ontwikkelen.
Onze pedagogische benadering werkt vanuit het idee van gelijkwaardigheid. We willen naast het kind staan en niet boven hen. We willen ze ruimte geven om te groeien in een eigen tempo en vanuit eigen interesses. Dit betekent echter niet dat we geen grenzen stellen. Het stellen van grenzen is een cruciaal onderdeel in het opvoeden van kinderen.
In ons pedagogisch beleidsplan kun je hier meer over lezen.
Kinderen ontdekken de wereld vanaf de geboorte met hun zintuigen. Door vanuit alle belevenisaspecten te onderzoeken en ervaren worden nieuwe verbindingen in de hersenen gevormd. Elk kind heeft een natuurlijke drang om te leren. Die intrinsieke motivatie is voor ons leidend om kinderen de mogelijkheid te geven vrij te spelen en eigen keuzes te maken bij creatieve uitingen. Ons activiteitenaanbod is veelal gericht op spelen vanuit onderzoek (procesgericht) i.p.v. kant-en-klare eindproducten. Hierdoor krijgt ieder kind de ruimte om zijn eigenheid te uiten.